a, że muszą one być należycie promowane, żeby internauci chcieli korzystać z takiej, a nie innej strony internetowej. Promocja stron internetowych różnych sklepów może polegać na dedykowaniu rabatów tym osobom, które chcą robić w nich zakupy. Ważne jest także pozycjonowanie takich stron internetowych przy wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych i dobrze opracowanych linków. Zdarza się także, że osoby odpowiedzialne za promowanie stron internetowych poświęconych różnym sklepom przygotowują reklamy telewizyjne im dedykowane.
Najbardziej popularne narzędzia e-marketingu
E-marketing, podobnie jak tradycyjny, korzysta z szeregu różnych narzędzi. Podstawowymi formami internetowego marketingu są pozycjonowanie, e-mail marketing, Google AdWords, czy Facebook Ads. Co ciekawe również aukcje internetowe są swego rodzaju formą e-marketingu, dlatego że jest to związane ze sprzedażą dane produktu za pomocą strony internetowej. Działanie związane z
e-marketingiem mogą więc być przeprowadzane na wielu płaszczyznach, jednak pozycjonowanie ciągle pozostaje najbardziej popularną formą marketingu internetowego. Co więcej liczba zwolenników internetowej formy marketingu stale rośnie., dlatego że jak dotąd jest to najskuteczniejsza forma promowania swoich usług oraz produktów.
Content marketing
Pojęcie content marketingu jest ściśle powiązane z marketingiem internetowym. W ciągu ostatnich kilku lat stał jednym z najważniejszych elementów skutecznego
e-marketingu. Content marketing oznacza nic innego, jak przedstawianie wartościowych treści. Najbardziej popularnymi treściami są zdjęcia, podcasty audio i wideo, wpisy na blogach, czy różnego rodzaju tutoriale. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze skuteczności dobrego content marketingu i inwestuje w wartościowe treści. Profesjonalnie przygotowane i napisane teksty wyświetlane na stronach przyciągają klientów. Dobrej jakości content marketing jest istotną częścią internetowego marketingu. Pojęcie content marketingu wiąże się również z tak zwanym copywritingiem.